Avatar

З часом фільтр забруднюється все сильніше, знижуючи здатність пропускати через себе паливо. З цього можна зробити висновок, що паливні фільтри міняти потрібно обов’язково. Є способи чистити фільтри, але заміна допоможе забезпечити високу надійність і безпеку.

Паливний фільтр - елемент безпеки. Фільтри очищають паливо, запобігаючи потраплянню бруду і домішок у різні системи авто. Досвідчені водії знають, на який період вистачає паливного фільтра. На його упаковці повинні бути вказані терміни придатності. Закінчення терміну експлуатації - одна з причин заміни паливного фільтра.

Паливні фільтри бензинових і дизельних двигунів мають відмінності (різниця у властивостях бензину і дизпалива і конструкцією паливних систем у загальному).

У дизпаливі є така речовина як парафін. А один з параметрів солярки - температура помутніння, тобто початок кристалізації парафіну. При зниженні температури парафін забиває паливний фільтр. У такому випадку двигун запустити складніше (або й неможливо), та й їде авто не дуже добре. Паливний фільтр дизельного мотора повинен справлятися з парафіном, а бензиновий цього позбавлений.

Інша відмінність це те, що у солярці є вода. Воду пускати в паливну апаратуру не можна, фільтр її зобов’язаний затримувати. Тому в фільтрах бувають відстійники, які дозволяють воду злити. Іноді присутні датчики води, які сигналізують про високий її вміст у паливі.

Дизельний фільтр повинен затримувати тверді частинки таких розмірів, які не є небезпечними бензиновому мотору, але можуть пошкодити паливний насос високого тиску і форсунки двигуна.

У паливному насосі високого тиску є прецизійні деталі, що мають мікронні зазори. Змащуються вони самим дизельним паливом, а вода, яка потрапила, захисну плівку змиває. Звідси підвищення шорсткості, збільшення зазору (іноді заклинює), що у свою чергу веде до виходу вузла з ладу. А паливний насос високого тиску деяких автомобілів коштує недешево.

До того ж, дизельне паливо має властивість вбирати водяний конденсат (дизельне паливо містить у собі частку води близько 0,2%) і змінювати свої властивості в залежності від зниження температури (при низьких температурах парафіни здатні кристалізуватися. Кристали забивають фільтр і цим виводять всю паливну систему з ладу. Випускають фільтруючі елементи з підігрівом. Це може бути штора, виготовлена з струмопровідного паперу). З цих причин обов’язково потрібно дотримуватися інструкції з інтервалу заміни паливного фільтра. Раніше використовували зневоднюючі клапани. Але в сучасних дизельних фільтрах їх не застосовують.

Дизельний мотор дуже прискіпливий до стану паливного фільтра. Паливний фільтр бажано міняти на кожному другому техобслуговуванні, тобто кожні 25-30 тис. км. Ця цифра приблизна, можливо, що якісні фільтри служать на порядок довше. І навпаки - надмірно дешеві фільтри не вражають якістю і тривалою роботою.

Позапланова заміна паливного фільтра потрібна тільки, якщо ви заправилися, і щось після цього пішло не так, змінився звук роботи двигуна, авто стало відчувати себе гірше, ніж до заправки. На жаль, однією змінною фільтра тут не обійтися.

По-перше потрібно позбутися неякісного палива. Для цього треба долити в бак стільки хорошого палива, скільки в нього поміститься. Після цього поїздити і потім ще долити наступні 5-10 літрів хорошого палива. Фільтр у даному випадку, краще замінити, навіть якщо проблема пропала. Інша справа, якщо загориться контрольна лампа несправності електронних систем автомобіля. Тут вже потрібно звертатися у сервіс.

Якість вітчизняного бензину не ідеальна, тому багато досвідчених майстрів радять скорочувати термін служби паливного фільтра на третину в порівнянні з рекомендаціями виробника. Забруднення елементу призводить до таких наслідків, як:

• зниження потужності;

• зношення деталей двигуна.

У разі сильного забруднення фільтра автомобіль може взагалі не завестися.

На відміну від фільтрів для бензинових двигунів, паливні фільтри для дизельних моторів регулярно замінюють з періодичністю, що залежить від моделі авто і якості дизельного пального.

Серед популярних виробників паливних фільтрів (дають максимальний захист і зносостійкість): «WIX», «BOSCH», «DONALDSON», «MANN» та інші. Для тривалої роботи фільтрів потрібно використовувати якісний бензин або солярку.

За матеріалами інтернет-ресурсів