Досить часто трапляється ситуація, коли, додаючи газ, водій звертає увагу на те, що двигун його авто починає якось дивно себе вести. Він може навіть не звертати на це уваги і продовжувати їздити до тих пір, доки двигун затихне, тільки тоді починає шукати причину поломки. Їх може бути безліч, однак однією з них є саме засмічений паливний фільтр. Через нього двигун може зовсім не запуститися.
Призначення паливного фільтра полягає якраз у відсіюванні частинок пилу і забруднень, запобіганні потрапляння їх у паливну систему двигуна. При відсутності очисного елемента в системі пил та інші шкідливі компоненти забивають і виводять з ладу паливну систему.
Процес фільтрації складається з двох і більше ступенів очищення (в залежності від структури фільтра і його виробництва):
- груба очистка (відсів великих частинок бруду, які потрапили в бензобак разом з паливом);
- тонкого очищення (фільтр розташовується між бензобаком і двигуном авто).
За своєю конструкцією, виходячи з типу паливної системи, фільтри поділяють на:
• карбюраторні (потрібний для того, щоб не забруднювалися жиклери карбюратора);
• інжекторні (потрібний для додаткового очищення, адже інжекторна система дуже чутлива до забруднення. Якість очищення такого фільтра становить 6 мікрон);
• дизельні (потрібен також для очищення. Як правило, знаходиться 2 паливних фільтра (грубого і тонкого (затримує частинки розміром близько 2 мікрон) очищення).
Специфіка дизельних фільтрів полягає в тому, що тип такого двигуна є дуже вразливим, тому паливо має бути максимально чисте. Паливо авто проходить три ступені очищення - в бензобаку, а потім грубу і тонку очистки. Паливний фільтр захищає дизельний двигун від попадання води в камеру згоряння. Якщо врахувати ці чинники, стає зрозумілим, чому якісний паливний фільтр для дизельного авто коштує дорожче, ніж для бензинового двигуна.
По конструкції фільтри можуть бути двох видів:
- збірні,
- нерозбірні.
Якщо в авто встановлений нерозбірний бензиновий очисний компонент, то в разі його непридатності проводиться повна заміна паливного фільтра. Збірні ж не вимагають повної зміни - досить замінити сам фільтруючий елемент.
Також паливні фільтри поділяють на:
• магістральні (розташовані в паливній магістралі);
• погружні (встановлюються у паливний бак).
Як і до кожного товару так і до паливних фільтрів є певні вимоги.
1. Ефективність фільтрації
Для надійної роботи двигуна, зокрема і паливного насоса та форсунок, потрібне абсолютно чисте пальне. Частинки бруду пришвидшують зношення двигуна і погіршують його експлуатаційні якості.
Паливні фільтри затримують забруднюючі речовини, що потрапляють у бак автомобіля з паливом, а також частинки іржі, металеві частки, які утворюються при взаємодії компонентів паливної системи, воду (в разі дизельних двигунів).
2. Підбір фільтруючого середовища до двигуна
Різні двигуни мають власні вимоги. У паливних фільтрах використовуються фільтруючі матеріали, підібрані до вимог, визначених виробником двигуна або транспортного засобу. Досягнуті таким чином ефективність і властивості фільтруючих матеріалів тестуються у сучасних лабораторіях.
3. Ідеальна герметичність
Окрім ретельної фільтрації частинок забруднень, особливо розміром у діапазоні 4-6 мікрон, що найбільше шкідливе для системи вприскування, паливні фільтри також повинні бути абсолютно герметичними. Адже найменший витік палива може призвести до пожежі авто.
4. Захист сучасних систем впорскування
Системи впорскування, які застосовують у дизельних двигунах, вимагають дуже ефективної фільтрації і відокремлення води.
І насамкінець, паливні фільтри:
- вловлюють мінеральні й органічні тверді частинки, а отже, захищають паливну систему від пошкоджень та поліпшують експлуатаційні характеристики двигуна;
- виготовляються з фільтрувального матеріалу, що забезпечує високоякісне очищення (завдяки спеціальній геометрії складок матеріалу мають високу брудомісткість при мінімальному опорі потоку пального;
- затримують частки розміром від 5 до 15 мкм (товщина людської волосини (70 мкм));
- мають високу механічну міцність завдяки вбудованій підсилювальній трубці, що дозволяє їм витримувати тиск до 5 бар;
- стійкі до утворення кристалів парафіну, тому не засмічуються і на їхніх поверхнях не утворюється воскоподібна плівка;
- довговічні завдяки стійкості до впливу хімічних речовин.
Пам’ятайте: добре підібраний паливний фільтр заощадить паливо і зменшить періодичність його заміни. При несвоєчасному процесі заміни наслідки для паливної системи можуть бути критичними.
Якщо не знаєте, де розташований паливний фільтр і яка періодичність його заміни, тоді ознайомтеся з інструкцією по експлуатації авто. У більшості на дизельних і карбюраторних авто паливний фільтр розташовується у підкапотному просторі. Компоненти очищення бензину в інжекторних авто знаходяться під днищем автомобіля (якщо фільтр не розбірний), або під заднім сидінням. У цьому випадку фільтр, знаходиться безпосередньо в бензонасосі і його заміна полягає в заміні сітки паливного насоса.
Інжекторні паливні фільтри не схильні до корозії, оскільки виготовляються зі сплавів алюмінію або пластмаси.
За матеріалами інтернет-ресурсів
Leave a Reply Відмінити коментар
Всі поля обов'язкові для заповнення