Avatar

Коли міняти фільтр? Скільки на ньому проїде авто? У цих питаннях допоможе інструкція з експлуатації або рекомендації працівників автосервіса. У будь-якому випадку, все залежить виключно від транспорту і умов його експлуатації.

З огляду на запиленість вітчизняних доріг і далеко не кращу якість бензину, дизпалива із зазначеного на упаковці терміну варто віднімати як мінімум 10 тис. км. Тобто, якщо періодичність заміни забитого фільтра в інструкції становить через кожні 40 тис. км пробігу, то міняти його потрібно через кожні 30 тис. км. Спеціалісти на станціях техобслуговування радять змінювати фільтр палива через кожні 20-25 тис. км пробігу, скільки б не рекомендував виробник.

Якщо періодичність зміни елемента очищення не дотримувалася або він сильно засмічений, то двигун може не запускатися. Свідчити про вихід паливного фільтра з ладу можуть певні симптоми поломки, які проявляються через великий пробіг авто на забитому фільтрі:

• нерівномірна робота двигуна;

• час від часу авто втрачає потужність у період руху;

• при їзді на малих обертах при натисненні педалі автомобіль глухне, скільки б її не «топили» в підлогу;

• неправильне перемикання швидкостей (у випадку з коробкою «автомат»: неправильно передає команди двигуна до перемикання швидкостей і здійснює їх невчасно);

• підвищена витрата палива.

Якщо вони не виявляються, про несправність паливного фільтра дізнаєтеся, коли машина не заведеться.

Нині багато водіїв намагається економити на автосервісах і робить заміну своїми силами. На деяких авто заміна паливного фільтра не складе ніяких труднощів, а на деяких - частина складної системи, і щоб замінити його потрібне втручання професіонала.

 

Що приготувати?

Якщо компонент розташований під дном авто, знадобиться заїхати на яму.

Для того, щоб замінити паливний фільтр знадобляться:

• новий елемент очищення (купуйте ті фільтри, які виготовлені виробником авто, або які радить встановлювати);

• підготуйте необхідні інструменти (гайковий ключ, торцевий ключ, плоскогубці, у деяких випадках спецінструменти, ліхтар (у разі поганого освітлення), чистячі засоби (за допомогою яких можна буде привести в порядок всі замазані місця), гумові рукавички, окуляри);

• ручний вакуумний насос, посуд для збору палива з фільтра, кільце-ущільнювач для кришки фільтра, посуд для збору води, присутньої у фільтрі

• ганчір’я.

 

Процес зміни нерозбірного фільтра палива для будь-якого авто

Залежно від конструктивних особливостей транспорту, можуть бути деякі відмінності в процесі. Якщо в автомобілі встановлений елемент в зборі з бензонасосом, радимо ознайомитися з рекомендаціями від виробника. Компанії радять міняти фільтр разом з насосом палива.

Увага! Подбайте про дотримання техніки безпеки при роботі з вогненебезпечними речовинами! Коли проводиться заміна паливного фільтра, куріння в приміщенні забороняється. Паливні пари отруйні, тому повинна бути хороша вентиляція на робочому місці.

1. Визначтеся з розташуванням паливного фільтра. У дизельних і карбюраторних авто деталь знаходиться у підкапотному просторі, або під низом або в баку з бензонасосом (в бензинових машинах).

2. Незалежно від місця розташування, зніміть запобіжник паливного насоса і почекайте, поки авто не затихне (щоб прибрати тиск у системі).

3. Для запобігання загоряння під час процесу заміни, зніміть мінусову клему акумуляторної батареї.

4. Дивимося на фільтр, і визначаємо метод кріплення до бензопроводу (кріплення може бути впускним або випускним). Тут використовуються болти або засувки, в залежності від авто. Запам’ятайте, в якій послідовності все знаходиться, щоб не переплутати при установці нового паливного фільтра. Якщо можливо, сфотографуйте на телефон місце установки фільтра. Не забудьте про розташування ущільнювачів гумок і прокладок.

5. Взяти підготовлену ганчірку і обернути нею елемент очищення палива, оскільки з нього витече трохи бензину. За допомогою хрестоподібної викрутки або гайкового ключа від’єднайте паливний фільтр з місця кріплення. Тепер його можна зняти.

6. Новий компонент встановлюйте в такому ж положенні, в якому був встановлений старий (допоможе стрілка на фільтрі, що показує напрямки бензину).

7. Підключаєте бензопровід, заздалегідь перевіривши цілісність патрубка. Якщо патрубок пошкоджений, замініть.

8. Встановіть на місце запобіжник насоса пального і підключити клеми акумуляторної батареї.

9. Спробуйте завести авто. З першого разу це може не вийти, оскільки тиск у системі було спущено. Увімкніть запалювання на 30-60 секунд, потім спробуйте завестися.

 

Для дизельних двигунів

У змінних паливних фільтрах перед встановленням патрона потрібно в обов’язковому порядку позбавитись від води, яка може бути присутня в корпусі паливного фільтра. Видаляють воду за допомогою нижньої зливної пробки. На верхній частині корпуса паливного фільтра зазвичай встановлюють насос ручної підкачки. Він служить для видалення повітря з паливної системи. Є конструкції, де використовується система електропідігріву паливного фільтра, що дозволяє полегшити запуск двигуна і запобігає забиванню фільтра парафіном, який утворюється при кристалізації дизпалива в зимових умовах.

Потім потрібно вставити всмоктувальну трубку в корпус фільтра. Переконайтеся у відсутності бруду в фільтрі. І тільки тоді вставляйте патрон. Після цього, закривайте корпус кришкою з новим ущільнювальним кільцем. Увімкніть всього на кілька секунд запалювання, тільки щоб двигун не запустився. Паливопідкачуючий насос почне роботу, він заповнить паливний фільтр пальним і при цьому видалить накопичене повітря з паливної системи. Простежте за герметичністю паливної системи.

Розташування фільтрів у дизелях:

1. Сітчастий фільтр у паливному баці;

2. Фільтр-відстійник на лінії всмоктування;

3. Фільтр грубого очищення, а також фільтр тонкого очищення, що знаходиться на лінії низького тиску.

Не варто продувати паливний фільтр повітрям, оскільки можете легко порвати фільтруючий елемент. Якщо при витіканні дизельне паливо виявиться на гумових деталях, то їх потрібно негайно протерти. В іншому випадку це може призвести до виходу з ладу шлангів. Ніколи не виливайте відпрацьоване масло в місця з побутовими відходами.

При заміні старого паливного фільтра тонкої очистки на новий не забудьте перед запуском двигуна його заповнити паливом.

За матеріалами інтернет-ресурсів