Avatar

Міняти чи не міняти? І як часто?

Забруднення завдають великої шкоди камері внутрішнього згоряння. Дуже важливо вчасно замінювати повітряний фільтр. Інакше, на стінках гільз і поршнях з’являться подряпини, тріщини. І, у найгіршому випадку, водієві доведеться займатися повною заміною двигуна свого авто.

При пошкодженнях фільтра (розрив фільтруючого елемента, щілини на стиках, деформація від вологи) проблем буде ще більше (потрапляючи з повітряним потоком сміття швидше пошкодить і тонкий витратомір повітря, і форсунки інжектора, і циліндри і поршні двигуна). Для того, щоб безповоротно вивести з ладу двигун внутрішнього згоряння, досить потрапляння в нього пилу всього лише в розрахунку 1 г на 1 к/с за весь час експлуатації. При непрацюючому фільтрі сучасні мотори відпрацюють не більше 500 км, після чого блок циліндрів можна буде тільки замінювати.

Чи можна чистити повітряний фільтр?

До сих пір можна знайти рекомендації «оновити» повітряний фільтр замість того, щоб поміняти. Чому його не можна чистити (пилососити, вибивати об дерево, мити в тазику, прати в пральній машині і просочувати маслом)?

Відповідь у фільтрувальному матеріалі (папері). Великі частинки, що застрягають у верхніх шарах фільтра, видно неозброєним оком і їх легко видалити, після чого фільтр здається майже чистим. Однак сама шкідлива дрібниця мікронних розмірів залишається у глибоких шарах фільтра, і вибити з них бруд неможливо ніякими способами. У кращому випадку після подібних дій просто збільшиться витрата бензину (відразу після чистки мотор споживає на 10% більше палива). Згодом, потрапляючий у фільтр пил повністю заб’є пори, після чого фільтр перестане пропускати повітря. Через перевищення гранично допустимого опору повітряний потік розірве фільтр з усіма витікаючими наслідками (брудне повітря потрапляє всередину, пошкоджує датчик масової витрати повітря і двигун).

Деякі водії намагаються поліпшити якість фільтрації, просочуючи фільтр маслом (по аналогії з «нульовиками»). Результат такої модифікації жахливий - масло моментально забиває всі пори фільтра, після чого повітря через нього взагалі перестає проходити.

Усі паперові фільтри - одноразові, мають певний ресурс роботи і умови використання. Поліпшити фільтр у своєму автомобілі можна тільки одним способом - купити і правильно встановити новий і якісний.

Фільтр нульового опору

Автоспорт, де рахунок йде на секунди, подарував світу безліч удосконалень, і одне з них - повітряні фільтри нульового опору. Стандартні паперові фільтруючі елементи відрізняються від них високою щільністю матеріалу. Це призводить до виникнення великого опору потоку повітря. Тому в спортивних авто власники віддають перевагу фільтрам нульового опору. Вони забезпечують повітряний потік будь-якої потужності при збереженні якості фільтрації. За статистикою, такий фільтр дозволяє збільшити потужність мотора на 3-5 к/с, що важливо в гонках, але майже не відчувається в умовах міста.

«Нульовик» робиться зі спеціальної багатошарової тканини, просоченої маслом, або пористого поліуретану, і, на відміну від паперових, витримує кілька циклів очищення і просочення. Повітряний фільтр нульового опору має спресований алюмінієвий екран, а фільтрація повітря відбувається по всій поверхні. Завдяки такій конструкції велика кількість пилу осідає на кожному шарі матеріалу.

Серед основних переваг фільтра нульового опору необхідно виділити:

• економію паливної суміші на рівні 1-4%;

• збільшення потужності мотора на 3-5 к/с;

• можливість очищення фільтруючого елемента.

Ставити такий фільтр чи ні - питання на розсуд самого автовласника. Хтось готовий займатися трудомістким обслуговуванням спортивного фільтра заради невеликого збільшення потужності, іншим же легше користуватися одноразовими стандартними моделями, не створюючи собі зайвих проблем. «Нульовик» виконує своє завдання тільки при правильній установці і експлуатації.

Як замінити повітряний фільтр своїми руками

Самостійне обслуговування займе кілька хвилин, при цьому вдасться заощадити час і гроші.

Насамперед необхідно знайти захисний кожух, в якому захований очищувач. Він може бути круглої, квадратної чи прямокутної форми. Кришка кожуха кріпиться за допомогою засувок або метизів. Достатньо звільнити всі точки кріплення, щоб зняти кришку і побачити фільтруючий елемент. Щоб сміття і пил з корпусу повітряного фільтра не потрапили у впускний колектор мотора, то за допомогою пилососа зберіть всі сухі забруднення.

Новий фільтр встановлюється таким же чином, що і старий. Після заміни ставиться на місце кришка кожуха і надійно фіксується кріпильними деталями.

На заміну повітряного фільтра витрачається до 10 хвилин. Проте це позитивно позначиться і на динаміці розгону, і на економічності авто.

 

За матеріалами інтернет-ресурсів