Avatar

Масляний фільтр. Що собою він являє

У наш час автомобілі експлуатуються більш тривалі терміни, тому підтримка двигуна чистим і добре функціонуючим має велике значення. Автомобільні двигуни складаються з різних металевих деталей, які постійно труться одна об одну. Якщо залишити все як є, то під час роботи це тертя нагріє мотор, і він вийде з ладу. Щоб вирішити цю проблему, в двигун заливають мастило, завдяки якому зменшується тертя. Однак з часом бруд і шматочки металу засмічують мастило, а з ним і двигун. Для того, щоб масло якомога довше зберігало свої властивості, необхідний масляний фільтр. Регулярна заміна масляного фільтра є невід’ємною частиною правильної експлуатації авто. Один з кращих способів захисту двигуна вашого транспортного засобу - вибір масляного фільтра, що підходить саме для Вашого автомобіля.

У нашому інтернет-магазині filkit.com.ua Ви можете купити різні фільтри, а також отримати професійну консультацію.

Масляний фільтр - пристрій, призначений для видалення забруднень з моторних, трансмісійних, мастил та гідравлічних рідин.

Перший автомобільний масляний фільтр був запропонований у 1923 р. Ернестом Світлендом і Джорджем Х. Гінхалдом. Цей фільтр не був повнопотоковий: через фільтр протікала тільки невелика частина масла. Основна ж маса масла безпосередньо потрапляла в двигун.

Двадцять років по тому з’явився перший повнопотоковий фільтр, в якому все масло, перш ніж потрапити в двигун, проходило процедуру фільтрації. Однак для ефективної роботи такого фільтру необхідно, щоб обсяг масла і його тиск не перевищували деякої величини.

Функції

Моторне масло і масляний фільтр крім змазування мають і інші функції:

- охолодження (поглинання і перенесення високої температури з зон тертя і згоряння);

- очищення (перенесення (до фільтру) забруднюючих частинок, як утворюються при зносі, так і залишків від процесу згоряння);

- ущільнення (кільця між гільзою і поршнем, прокладки, сальники і т.д. зменшення шумів: як механічних, так і від процесу згоряння).

Поки забруднюючі частки не будуть у достатній мірі видалені з моторного масла і затримані масляним фільтром, вони разом з маслом можуть утворювати абразивну пасту, яка викликає передчасний знос двигуна. А знос призводить до великих витрат на відновлювальний ремонт.

Як влаштований масляний фільтр

З яких деталей складається масляний фільтр.

Корпус (1) дозволяє зберігати цілісність всіх внутрішніх елементів масляного фільтра.

Отвори призначені для входу (2) і виходу (3) масла в фільтр. Невеликі дірочки по краях служать для вільного переміщення масла в контейнер. За допомогою нарізного отвору в центрі фільтр кріпиться до двигуна і по ньому випливає масло.

Протидренажний клапан (4) перекриває великий отвір для гвинта. Так як масляний фільтр розташований всередині або нижній частині двигуна, то в вимкненому стані все масло може злитися назад у фільтр. Протидренажний клапан, який має гумову кришку перешкоджає цьому.

Пружина (5) працює разом з протидренажним клапаном. Вона тисне на клапан, щоб у неробочому стані двигуна, масло не витекло. Останнім часом використовується пластинчаста пружина, яка займає менше місця.

Фільтрувальний матеріал (6), має безліч дрібних пір, складається він переважно з мікроскопічних волокон целюлози і синтетичних матеріалів. Також застосовують скло і поліестер, які підвищують ефективність і довговічність фільтрації. У деяких випадках матеріал насичують смолою, яка надає йому додаткову жорсткість і міцність. Складки мають практично всі фільтри. Таке розташування матеріалу дозволяє збільшити загальну площу його поверхні.

Запобіжний клапан (7) розташований з іншого боку фільтра, навпроти нарізного отвору. У деяких випадках тиск всередині може підвищитися, в результаті деякі внутрішні елементи фільтра можуть пошкодитися. Запобіжний же клапан у таких випадках відкривається, щоб стабілізувати тиск.

Кришка фільтра (8) забезпечує герметичність

Ущільнювальне кільце (9) забезпечує герметичність.

Матеріал фільтрувального елемента масляних фільтрів

Фільтрувальний матеріал складається з целюлозних волокон, які прийнято називати «паперовим фільтром». Целюлоза просякнута смолами в такому порядку, щоб утворилася структура з високою пористістю. Однак, целюлозу стали замінювати синтетичними волокнами з порами ще меншого діаметра. Цього вдалося домогтися, використовуючи багатошарову структуру з різною щільністю пір. Широке поширення набули фільтруючі матеріали змішаного типу, зроблені з комбінації целюлози і синтетичних волокон. У будь-якому випадку, кожен тип матеріалів затримує сторонні тверді частинки, утримуючи їх у собі. Синтетичні волокна не тільки продемонстрували підвищену стійкість до забруднюючих речовин, але й поліпшили механічну міцність фільтра.

Чому фільтр складений в «гармошку»?

Щоб мати найбільшу активну поверхню, при цьому зберігаючи компактні розміри, фільтруючий елемент фільтра складають у «гармошку» (плісирують). Гідродинамічна форма такої поверхні зменшує опір потоку масла. У незабрудненого, якісного фільтра різниця тисків на вході і виході повинна мати прийнятні значення - приблизно 0,5 бар або менше. Плісировка збільшує термін служби фільтруючого матеріалу. Завдяки збільшенню площі накопичення фільтр може затримати більшу кількість сторонніх часток перш, ніж опір потоку стане надмірним.

Масляний фільтр в обов’язковому порядку оснащений перепускним (аварійним) клапаном, який відкривається у разі, якщо фільтруючий елемент не в змозі пропустити через себе потік масла. Таким чином, масло потрапляє у мотор, не проходячи очищення.

Це може статися з кількох причин:

а) якщо фільтруючий елемент забруднений (накопичив у собі занадто багато сторонніх часток);

б) якщо масло ще занадто в’язке після холодного пуску двигуна;

в) якщо фільтруючий елемент виготовлений з дуже щільного матеріалу.

Як правило, перепускний клапан відкалібрований під тиск порядку 1-2,5 бар. Завдяки технології подвійної складки типу «шеврон» вдається ще більше збільшити площу поверхні, що фільтрує при збереженні зовнішніх розмірів.

За матеріалами інтернет-ресурсів