Avatar

Як виявити забрудненість фільтра і вибрати надійний масляний фільтр

Як дізнатися про забрудненість масляного фільтра?

Фільтр влаштований таким чином, що навіть при його забрудненні в двигун буде надходити нефільтроване масло. Це краще, ніж повна його відсутність. Щоб перевірити, чи справно працює масляний фільтр, необхідно звернутися за допомогою до автомеханіка або зняти фільтр самостійно. Однак у деяких випадках необхідно просто прислухатися до своєї машини.

Перегрів. Коли автомобільні частини труться одна об одну без якісного мастильного матеріалу, виникає надмірне тепло. Елементи двигуна за рахунок цього швидко зношуються, що в свою чергу викликає додаткове навантаження на систему охолодження. Невідфільтровані забруднення перетворюються в осад і затримуються в двигуні. Це стає причиною зниженої теплопровідності. В результаті цих факторів двигун перегрівається. Нормальний температурний режим працюючого двигуна становить 90-100 С. Якщо температура вища, то однією з причин несправності двигуна може бути забруднений масляний фільтр.

Витік. Забитий або пошкоджений масляний фільтр погано реагує на зміну температури всередині мотора. Несправні фільтри можуть лопнути або розірватися, що може призвести до витоку масла, яке небезпечне для навколишнього середовища. Якщо Ви помітили, що будь-яка рідина просочується з автомобіля, то негайно звертайтеся до професійних автомеханіків.

Як вибрати надійний масляний фільтр?

В автомобілі від якості масляного фільтра залежить ресурс і надійність роботи мотора. На що потрібно звернути увагу при виборі масляного фільтра?

• Насамперед необхідно дізнатися, які фільтри підійдуть для Вашої моделі машини і двигуна. Це є в інструкції або керівництві до машини. У ній, як правило, описано, якого розміру, типу і матеріалу фільтр необхідно встановлювати саме для Вашого авто.

• Купувати фільтри необхідно тільки в фірмових магазинах, в яких представлені оригінальні запчастини від найбільших виробників.

• Перевірте складки на фільтрі: чим вони глибші, тим більше забруднень у собі затримають.

• Основна деталь фільтра - це очищаючий елемент, який виготовляється із спеціального паперу. Він повинен мати цілу низку характеристик: широкий температурний діапазон роботи, пилеутримаючою здатністю, повнотою відсіву, відмінною міцністю, стійкістю до старіння, певною тонкістю і найголовніше - високим ступенем очищення. Занадто пухкий папір не здатний ефективно очистити масло і веде до прискореного зносу двигуна. Неякісний папір може кілька тисяч кілометрів фільтрувати зовсім непогано, а потім бруд стане потрапляти в двигун крізь пориви.

• Вибирайте фільтри з металевими заглушками. Картонні заглушки швидше зношуються і їх необхідно частіше міняти.

• Обхідні клапани також повинні бути виготовлені з металу, а не з пластику.

• Корпус фільтра повинен бути досить жорстким і міцним, щоб при високому тиску він не деформувався.

• Є інноваційні фільтри з магнітами, які притягують до себе дрібні металеві частинки. Однак їх ефективність ще не доведена і багато експертів не радять купувати такі фільтри.

• Зверніть увагу на маркування. Якщо воно змазане, містить граматичні помилки і неточності, то це підробка.

• Гумове кільце має щільно прилягати до корпусу фільтра.

• Не менш важливий і виробник. Компанії, що випускають якісні фільтри, вказують країну випуску, точну адресу, контактні телефони. Але нерідко така продукція насправді зроблена в Китаї. Іноді «бренд» реєструється в одній з країн Європи - наприклад, у Франції. Потім цією торговою маркою позначається дешевий китайський товар і відправляється на наші ринки. Безсумнівна перевага фільтру, який Ви збираєтеся купити - це наявність інформації про сертифікацію.

Іноді люди, які купили дешевий фільтр-підробку, заспокоюють себе думкою, що він все одно працюватиме недовго. Так що скоро з’явиться прекрасна можливість замінити його на більш якісний. Однак проблема в тому, що використання низькопробного масляного фільтра - це нанесення непоправної шкоди іншим деталям автомобіля.

Несправний аварійний клапан пустить масло в обхід фільтра, і двигун дуже швидко вийде з ладу. А може заклинити клапан так, що лопне корпус фільтра, масло витече і мотор залишиться взагалі без масла. Фільтр-вставка з неякісного матеріалу, що фільтрує може порватися і забити своїми залишками масляні канали в двигуні. Так що головне - підійти до покупки фільтра відповідально, щоб потім не довелося шкодувати про неправильний вибір.

Нині асортимент масляних фільтрів великий, і ціни на них доступні. Але не кожен фільтр підійде для Вашої машини. Потрібно вміти не тільки зробити правильний вибір, а й відрізнити справжню деталь від підробки.

Фахівці компанії filkit.com.ua рекомендують купувати тільки оригінальні і якісні масляні фільтри.

Технічні характеристики

Основні характеристики фільтрів стосуються їх виду (нерозбірний або змінний патрон) і типу (повнопотоковий або частковопотоковий і який метод очищення застосовується). Всі виробники вказують значущі габаритні розміри, в тому числі діаметр і крок різьби в нерозбірних фільтрах. Окремо слід сказати про такий параметр як тиск відкриття клапанів.

Пружність клапанів (опір відкриттю) залежить від тиску в масляній системі (чим потужніший двигун, тим потужніший буде і масляний насос, а значить, відкриття дренажного (впускного) клапана може відбуватися при більш високому тиску). Те ж стосується і байпасного (пропускного) клапана (занадто «м’який» клапан призведе до того, що він буде відкриватися при найменшому підвищенні тиску, а значить, моторне масло не отримає належної очистки. Занадто «жорсткий» клапан може призвести до нестачі масла в моторі, що ще небезпечніше, ніж недостатньо відфільтроване масло). Автовласник може знати ці параметри фільтра, а може просто орієнтуватися при покупці на марку і тип двигуна своєї машини.

Автозапчастини, що поставляються на український ринок офіційними дилерами, вже розраховані на наш клімат і особливості використання. Наприклад, у масляних фільтрах можуть встановлюватися два типи гумових прокладок: для жаркого клімату або для морозів. Неофіційний товар тим і небезпечний, що може просто не підійти для наших умов (у перше вже похолодання гумове кільце задубіє і потріскається, і масло почне витікати з фільтра).

За матеріалами інтернет-ресурсів